Daiguiri med vattenmelon

Söndag! Oj, vad veckan gått fort. Första veckan efter semestern..... Då var man igång igen, tur man ska iväg till värmen snart igen ;-)

Vaknade av att det ösregnade utanför fönstret idag. Lite trött i huvudet, vi hade vänner över på grillmiddag igår, jättetrevligt, trevligt sällskap och god mat.

daiquiri


Jag bjöd på en välkomstdrink igår, en Daiquiri vars recept jag hittade inne hos Mårtenssons kök. Riktigt god och svalkande, så här gör man:

Ingredienser för 4-6 glas
400 g vattenmelon i kuber
200 g hallon eller jordgubbar (jag blandade)
saften från en lime
några myntablad
1½ dl vit rom
ev sodavatten

Skär upp vattenmeloner i kuber och frys i några timmar.
Mixa alla ingredienser och späd ev med lite sodavatten om det blir för tjockt, det blev det för mig så jag tog kanske 2 dl sodavatten och mixade i. Gott, gott :-) Återkommer med bilder och recept på själva grillmiddagen såklart!




Kommentarer