Grillad fläskkotlett med sparris, squash och sötpotatis


I söndags åkte grillen fram igen. Det är ju nästan ett måste att grilla nu varje helg eller vad tycker ni?? Känns fel att inte grilla liksom när vi har sådant här väder ;-)

Jag valde att grilla fläskkotletter som jag först marinerade med Adams rib rub några timmar, ultimat är ju givetvis att marinera över natten. Grillade även squash och sparris. Till detta blev det ugnsrostad sötpotatis, tzatziki och bearnaisesås. Mycket gott! Och ett glas rött till det givetvis ;-)

grillade fläskkotletter

Fläskkotlett ska man absolut inte grilla för länge för då blir köttet torrt och då är det liksom kört, inget gott alls så ha koll, hellre för lite än för mycket tycker jag. Jag glazade vid sista vändningen och här kan man ju givetvis använda den glazen man gillar själv eller så gör du din egen, jag har ett gott recept som du hittar i det HÄR inlägget. Squashen skar jag i centimetertjocka skivor, penslade med olivolja, salt och peppar, likadant med sparrisen.

Så enkelt men så nedrans gott!!

grilled pork chops

Grillad fläskkotlett med sötpotatis, squash, sparris, bea och tzatziki.



Kommentarer

  1. Det ser väldigt gott ut och grillat för tankarna till sommaren =)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar